אדוני השמאי – מה אתה עושה?

אדוני השמאי - מה אתה עושה?

כמעט כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר של חיינו, יזדקק לשירותיו המקצועיים של שמאי רכב. אבל מה זה בכלל שמאי רכב, מה התפקיד שלו, כיצד הוא יכול לסייע לכם במצבי הקיצון בהם הוא נדרש, ואיך תבחרו את שמאי הרכב שלכם בצורה החכמה ביותר? ריכזנו כאן עבורכם את המידע הרלוונטי.

מה תפקידו של שמאי הרכב, וכיצד אנחנו פונים אליו?

שמאי רכב הוא איש מקצוע שככל הנראה כל אחד מאיתנו היה מעדיף שלא להזדקק לו לעולם, וזאת משום שעיקר תפקידו הוא להעריך נזקים שנגרמים בכלי הרכב שלנו.

במרבית המקרים, נזדקק לשירותיו לאחר שנהיה חלק מתאונת דרכים, ונצטרך להעריך את הנזקים שנגרמו לרכב במטרה לקבוע את עלויות התיקון ואת גובה השיפוי שאנו צריכים לקבל מהביטוח. ואכן, בכל ביטוח חובה שאנו עושים לרכב נכללים גם שירותי השמאות תחת הכיסוי הביטוחי.

אנו פונים לשמאי רק לאחר שאנו פונים לחברת הביטוח, לאחר שהתאונה מתרחשת. במצב זה, חברת הביטוח תבקש מכם למנות שמאי רכב. תוכלו לפנות לשמאי מתוך רשימת השמאים של אותה חברת ביטוח, או למנות שמאי חוץ מטעמכם אם אתם מעוניינים בכך. 

כיצד מתבצעת עבודת השמאות?

שמאות רכב היא תחום שמשלב בתוכו הן הבנה טכנית ופרקטית ברכבים עצמם ובמנגנונים השונים בהם, החל במנוע וכלה בשלדה, והן הבנה נרחבת של השווי הכלכלי של כל אחת ממערכות הרכב ועלויות התיקון שלהן.

כך, עיקר תפקידו של שמאי הרכב הוא תפקיד של בחינה מדוקדקת של מצב הרכב. לאחר שהוא מבצע את הבדיקה המקיפה על מצב הרכב, הוא אמור לספק שלושה ערכים כספיים שונים שכמובן גם תלויים זה בזה – מידת הנזק שנגרם לרכב, עלות תיקון הנזק, וכן שווי הרכב לאחר ביצוע התיקון (בהנחה שזה יתבצע בצורה תקנית).

את התשלום לשמאי תבצעו דרך חברת הביטוח – למעשה היא משלמת לשמאי כחלק מפוליסת הביטוח שלכם. יש לציין שבמידה ופניתם לשמאי חוץ שלא נמצא ברשימה של חברת הביטוח שלכם, אין לחברת הביטוח חובה לקבל את ההמלצות שלו.

רק לאחר בדיקה של שני שמאי חוץ ניתן להגיש על כך ערעור למשרד התחבורה. במצבים אלה, עלות התשלום לשמאי מושתת על המבוטח ולא על חברת הביטוח. 

אז איך תבחרו בצורה הנכונה ביותר את שמאי הרכב שלכם?

כפי שהסברנו, ישנן שתי אפשרויות בבחירה של שמאי ביטוח –  פנייה לשמאי מרשימת השמאים של חברת הביטוח שלכם, או פנייה עצמאית לשמאי חוץ.

מבחינה כלכלית ומבחינת העיסוק שנדרש מכם, פנייה לשמאי מחברת הביטוח שלכם היא תהליך קל בהרבה, ומה שכדאי לכם לעשות הוא לבחון ברשימת השמאים של חברת הביטוח שלכם אנשי מקצוע מומלצים.

כיום ישנו מידע רב באינטרנט ואתרים שונים, שמאפשרים להשוות בין בעלי מקצוע ולבחור בצורה חכמה. אם תמצאו שמאי מומלץ שגם מופיע ברשימת חברת הביטוח שלכם, הדבר יחסוך לכם הרבה כאב ראש במבט קדימה.

שמאי רכב איכותי יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף

על אף שמדובר באיש מקצוע שאליו אנחנו פונים על פי רוב במצבי קיצון, זוהי החלטה שצריך לבצע בצורה אחראית וחכמה. מומלץ לא לפנות לשמאי הראשון שאתם רואים ברשימה של חברת הביטוח שלכם, ולוודא שאתם פונים לאיש מקצוע איכותי שיהיה מחויב בראש ובראשונה אליכם כלקוחות, גם אם חברת הביטוח היא זו שהמליצה עליו.

אם תבחרו נכון, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כאב ראש וכסף, שכן עבודת שמאות מדויקת ואיכותית היא עבודה שמגינה בראש ובראשונה עליכם.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest