המדריך המלא לבחירת תואר ראשון

לימודי תואר ראשון

כולנו מכירים את הסיטואציה הזו – סיימתם תיכון, עשיתם צבא, טיילתם במזרח או בדרום אמריקה ועכשיו החלטתם שהגיע הזמן ללמוד, אולי אפילו נרשמתם כבר לקורס פסיכומטרי. עכשיו רק נותרה השאלה מה כדאי לכם ללמוד? כאשר מקבלים את ההחלטה הזו, שתשפיע על חייכם בשנים הקרובות ובכלל, יש לא מעט שיקולים שצריך לקחת בחשבון. אז בואו נעשה כאן קצת סדר.

בחירת לימודי תואר ראשון – איך מתחילים? איפה מחפשים? מהו הצעד הראשון?

בחירת לימודי תואר ראשון ולא יודעים מאיפה להתחיל? טבעי לחלוטין. שלב ראשון בבחירה מושכלת של בחירת מסלול ללימודי תואר ראשון הוא איסוף מידע על האופציות השונות ומיונן. חשוב להבין כי הבחירה צריכה להיות נקייה מהשפעת גורמים חיצונים. במידה ועדיין יש קושי לבחור מקצוע ניתן לפנות למוסדות לאבחון מקצועי.

באיזה מוסד כדאי ללמוד תואר ראשון – אוניברסיטה או מכללה?

לכל מקצוע יש תנאי קבלה, ידוע שלרוב באוניברסיטאות תנאי הקבלה גבוהים יותר מאשר במכללות, אשר לא צריך ציון פסיכומטרי, אך שכר הלימוד בהן קטן יותר. יחד עם זאת, יש לא מעט מכללות שמקבלות תקציבים מהמדינה ושכר הלימוד בהן הוא כמו באוניברסיטאות לדוגמה – אפקה ורופין. ישנו פערים גדולים בין המכללות עצמן, ואם אתם מחליטים ללמוד במכללה, כדאי לבדוק קודם איך היא "נתפסת" בשוק ואיזה תדמית יש לה.

סטודנטים לומדים
סטודנטים לומדים

איזה מוסד לימודי תואר ראשון כדי לבחור רחוק או קרוב?

נושא סופר חשוב הוא ההחלטה איזה מוסד לבחור ועניין המרחק הוא פרמטר חשוב. כדי שתוכלו להתרשם בצורה טובה ממוסד הלימודים מומלץ להגיע לימים פתוחים במוסדות אקדמיים שונים, לשוחח עם מרצים וסטודנטים. ככה תוכלו לטעום ולהרגיש קצת גם מהמקום עצמו ולהתרשם בעצמכם. מההגעה אליו וכמה היא מסובכת, מזג האוויר, איפה כדאי לאכול שם ועוד.

מסלולי הכנה לימוד לתואר ראשון

חשוב לדעת ולהיות בקריא בכל האפשרויות שניתן ללמוד כדי לקחת החלטה מושכלת ללימודי תואר ראשון. מסלולי הכנה ללימודי תואר ראשון מתחלקים לשלושה:

  • קורסי השלמת בגרויות – יש לא מעט תלמידים שלא שאין להם בגרות מלאה, 12 שנות לימוד ואו שאין כלל בגרות. כיום ישנם לא מעט מוסדות בהם ניתן להשלים בגרויות, לקבל תעודה ולעמוד בממוצע ציוני הבגרות המיועד לתואר הרצוי.
  • מכינות קדם אקדמיות – מכינות קדם אקדמיות ומכינות קדם הנדסאים כוללות לימודים לבגרות, השלמת מקצועות מדעיים וטיפוח של מיומנויות למידה.
  • פסיכומטרי – ציון במבחן הפסיכומטרי הוא אחד ממרכיבי הקבלה הקבועים בחוגי האוניברסיטה. ברוב המקרים מחושב הממוצע המשוקלל בין ציוני בחינות הבגרות והציון הפסיכומטרי, ועל פי הערך המשולב שמתקבל מחליטים האם לקבל את המועמדים לחוג המבוקש.

לסיכום, לפי בחירת לימודים לתואר ראשון חשוב שהבחירה תהיה נקייה מהשפעות חיצוניות כדי שתיקחו החלטה מושכלת וטובה עבור הקריירה שלכם. במידה ואתם לא מצליחים להחליט לבד יש מכוני שיוכלו לאבחן איזה מקצוע הכי מתאים לכם. לאחרת ההחלטה על המקצוע, ישנן עוד החלטות לקבל כמו – בחירת מוסד לימודים באוניברסיטה או מכללה. לאחר בחירת מוסד הלימודים נכנסים השיקולים של מיקום (קרוב או רחוק) ותנאי קבלה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest