מה כל אישה חייבת לדעת בנושא מניעת סרטן השד?

בריאות

לפעמים נדמה כי מחלות קשות הן גזירת גורל. אבל האם זה באמת כך? כל איזה חייבת לדעת שיש מה לעשות, כדי להיאבק בסרטן השד. למעשה, יש הרבה מה לעשות אף כדי למנוע את המחלה. לא ניתן ליצור מציאות שאף אחת לא תחלה. אבל כן ניתן להקטין את סיכוני התחלואה. וניתן ללא ספק לשפר את שיעורי ההישרדות, גם כאשר אישה מאובחנת עם המחלה.

שימי לב לסימנים הבאים

אם אישה מרגישה גודש בשד שאיננו מוכר לה, חשוב להיבדק. אם את או מישהי הקרובה לך, מרגישה ציסטה, חשוב להיבדק. חשוב להבהיר, שמרבית הגושים הם שפירים ולא ממאירים. אם מיששת את השד והרגשת דבר מה, רוב הסיכויים שלא תצטרכי בקרוב מנתחת סרטן שד. אבל עדיף למען השקט הנפשי שלך, להיבדק. באותם המקרים שמצליחים לזהות גוש טרום סרטני, סיכויי ההסרה מצוינים. כדאי גם לשים לב לכאבים בשד או להופעה של שינוי כלשהו ברקמה או סמוך לפטמה. הפרשה מהפטמה, המלווה בדם, גם פה כדאי לבדוק ולא להתעלם. אפילו שמרבית הסיכויים שזה נובע מהשפעות הורמונליות, עדיף להיבדק ולישון בשקט. ובכל אופן, אבחון מוקדם, מעלה את סיכויי ההחלמה. אבחון מוקדם מקצר את משך הטיפולים ומאפשר שימוש באמצעים פחות אגרסיביים. אבל שימי לב, יש עוד דברים שיכולים לעזור במניעה.

זו התזונה שלך ששומרת עליך

מחקרים מראים כי תזונה לא בריאה, מעלה את הסיכוי לסרטן בכלל ולסרטן השד בפרט. תזונה בריאה עוזרת לך לשמור על המשקל ועל הגזרה, אבל חשוב מכך, היא מייעלת את מערכת החיסון. מערכת חיסון חזקה, יודעת לנטרל ולנקות את הגוף מתאים טרום סרטניים. מומלץ להקפיד על צריכת פירות וירקות טריים. מומלץ מפעם לפעם לאכול "סופר פוד" בעל תכונות אנטי אוקסידנטיות. ואגב, עישון סיגריות מהווה גורם סיכון לא רק לסרטן הריאות. עישון והרעלים שנשאפים בעשן, מעלים סיכון לתאים סרטניים גם בשד. אז מומלץ להימנע מעישון. ואם מעשנים בקרבתך, גם מכך יש להימנע. עישון פסיבי מזיק לא פחות.

ספורט נגד סרטן? אז זהו שכן!

האגודה למלחמה בסרטן פרסמה תוצאות מדהימות של מחקר מדעי. למעשה, מחקרים שונים מצאו תוצאה מפתיעה בהקשר של מניעת סרטן השד. מתברר כי נשים פעילות, שמקפידות על פעילות קבועה, חולות פחות בסרטן השד! זה נבדק תוך נטרול משתנים אחרים, כגון גיל, תזונה, משקל, גורמי סיכון גנטיים וכדומה. שימי לב, את לא חייבת להפוך למתאמנת אובססיבית. שלבי יותר פעילות באורח החיים שלך. צאי לטיולים. העדיפי שימוש במדרגות במקום במעלית. לסידורים שונים, העדיפי ללכת במקום לנסוע במכונית. ספורט כהרגל בריא לחיים, טוב בכל גיל. אף פעם לא מאוחר לדאוג לעצמך, לחזק את גופך. עזרי לעצמך, לשמור על גוף חזק ובריא.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest