למה יש הבדלי מחירים בין חברות הביטוח בביטוח חובה?

למה יש הבדלי מחירים בין חברות הביטוח בביטוח חובה

חברות ביטוח, כידוע, יכולות להציע לנהגים שלושה סוגי ביטוחים לרכב. ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' וביטוח חובה. בדרך כלל נהוג לחשוב שרק בשני המקרים הראשונים, ביטוח מקיף וצד ג', שהם ביטוחי רשות שאף נהג לא חייב לקנות, חברות הביטוח יכולות להציע הצעות שונות על פי מסלולים או מאפיינים של נהגים והרכב העומד לרשותם.

למרות שנהוג לחשוב כך, הרי שגם במקרה של ביטוח חובה, חברות הביטוח מציעות לנהגים אפשרות לרכוש פוליסה במחירים שונים. כלומר, נהגים יקבלו הצעות שונות מחברות ביטוח שונות. ייתכן בהחלט מצב ששני נהגים יפנו אל אותה חברת ביטוח ויקבלו הצעה שונה, וכן ייתכן שנהג יפנה לשתי חברות שונות, ויקבל מכל אחת מהן הצעה אחרת. הפער נובע מנתונים חיתומיים של חברות הביטוח ולאו דווקא כי מדובר במבוטח כזה או אחר.

על מנת להבין למה זה, חשוב להדגיש כאן, המדינה מחייבת נהגים לעשות ביטוח חובה ולכן לא מדובר במקרה דומה לזה של ביטוח מקיף או צד ג', שהם כאמור ביטוחי רשות. מאחר וזה המצב, המדינה לא יכולה לייצר מצב שחברות הביטוח יגבו מחירים כפי שהן רוצות, באופן חופשי, לכן המדינה קבעה רף מקסימלי עבור פוליסה זו, המבוסס על משתנים מסוימים. כמו כן, ישנו מחיר מינימאלי, על כן קיים טווח מחירים.

למה יש הבדלים במחירים?

ההבדל במחירים בין חברות ביטוח שונות לגבי פוליסת ביטוח חובה, נובע משתי סיבות. ראשית, ישנם משתנים מסוימים שמשפיעים על עלויות הפוליסה. למשל, סביר להניח שבעל רכב שיש לו אפס ניסיון בנהיגה, יידרש לשלם יותר מאשר נהג שיש לו ניסיון ארוך שנים. זה רק אחד המשתנים שיכולים להשפיע על המחיר שחברת הביטוח תגבה עבור הפוליסה.

שנית, חברות הביטוח יכולות להחליט בעצמן מה נכון עבורן. כל חברה עושה את השיקול שלה, מה להציע לבעלי הרכב, זאת על מנת שהם ירכשו אצלה ביטוח חובה וכן ביטוחים נוספים, מקיף וצד ג'. כך החברות מתחרות ביניהן על לקוחות פוטנציאליים.

לא מעט חברות מציעות עסקאות משולבות, כלומר, במקום לרכוש רק פוליסה אחת דרכן, הן מציעות לרכוש כמה פוליסות וליהנות מתנאים אטרקטיביים יותר. לדוגמא, בדרך כלל ישנה הנחה לרכישת ביטוח מקיף וחובה יחדיו, ובכך מתקבלת הנחה בפרמיית המקיף.

איך נהנים ממחיר אטרקטיבי?

על מנת ליהנות ממחיר אטרקטיבי ברכישת פוליסות ביטוח לרכב בכלל, ובפרט בנושא של ביטוחי רכב, יכול כל אחד להיכנס אל אתר Wobi סוכנות ביטוח דיגיטלית המובילה להשוואה ורכישת ביטוחים, לבקש הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. הוא יכול גם למצוא את כל המידע הרלוונטי אודות הפוליסות השונות, תנאים, משתנים וכל דבר אחר שיכול להשפיע על העלויות.

בסופו של דבר, יש לו אפשרות לפנות אל חברת הביטוח ולרכוש ממנה את הפוליסה המשתלמת עבורו. הוא יכול לחזור על הפעולה הזאת שנה אחר שנה, ובכל פעם ליהנות ממחיר אטרקטיבי ומשתלם.

תמונה: shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest