ביוטק – כיצד אפשר להשתלב בתחום זה?

ביוטק

אחד התחומים המתקדמים והמתפתחים ביותר בשני העשורים האחרונים, ללא צל של ספק, הוא ביוטק. מדובר על תחום המתייחס לפיתוחים טכנולוגיים בתחום הביולוגיה. למעשה, זה תחום של מחקר ופיתוח אמצעים וכלים ביולוגיים באמצעות כלים ואמצעים טכנולוגיים שונים.

במסגרת ביוטק אנחנו מפתחים מוצרים ושירותים לתחומים שונים, כגון רפואה, תעשייה, חקלאות, מזון, ועוד. לא במקרה מדובר באחד התחומים הכי מתפתחים בימינו, שכן ההתפתחות הטכנולוגית שחלה בשלושים-ארבעים השנים האחרונות, לצד המחקר המתקדם בתחום הביולוגי, הביא לשילוב בין השניים אשר בא לידי ביטוי גם בהיבט האקדמי, ההיבט המחקרי, וכן בהיבט כלכלי, העסקי, קרי המעשי.

צעירים וצעירות רבים מעוניינים להשתלב בתחום זה, מתוך הבנה שזה התחום שיוביל את המאה ה-21. מעבר לכך צריך לזכור, מדובר בתחום שניתן לעסוק בו ברבדים שונים, ניתן לעסוק בו גם בישראל וגם בחו"ל, ואפשר להשתלב בו הן בהיבט המחקרי והן בהיבט של פיתוחים מעשיים, יישומיים. עם השנים, נפתחו יותר ויותר חוגים ופקולטות אשר מכשירים דורות של מפתחים ומהנדסים בתחום.

כיצד ניתן להשתלב בתחום הביוטק?

באופן טבעי, ניתן להשתלב בתחום זה אך ורק אם לומדים את אחד המקצועות הקשורים אליו במסגרת אקדמית כזו או אחרת. מדובר על לימודים בתחום הביולוגיה, כימיה, פיזיקה, לימודים שקשורים ישירות לתחומי טכנולוגיה שונים, דוגמא ננוטכנולוגיה ועוד.

אפשר למצוא היום מגוון משרות ביוטק של חברות בישראל ובחו"ל, אשר מבקשות לגייס עובדים ברמות ולתפקידים שונים. חברות כוח אדם רבות מעסיקות מגייסים ומראיינים ספציפית לתחום זה, כאשר ישנן חברות שעוסקות אך ורק בגיוס עובדים עבור חברות ביוטק או בתחומים מקבילים.

בעיקרון מי שרוצה למצוא עבודה בתחום, יכול לעשות זאת באופן ישירות מול חברות שמחפשות עובדים או מול חברות כוח אדם שמגייסות עבורן עובדים ברמות שונות. בשביל להתקבל לתפקיד כזה או אחר, יש להגיע מוכנים עם קורות חיים וכל מה שנדרש בשביל לבצע את התהליך בצורה נכונה.

איך מגייסים עובדים בצורה נכונה

כפי שמועמדים צריכים לדעת כיצד להגיע אל ראיון עבודה בצורה נכונה בשביל להתקבל לתפקיד, כך גם החברות אשר מבקשות לגייס עובדים צריכות לדעת איך לעשות זאת בצורה חכמה, בצורה נכונה, שתאפשר להן ליהנות מהכישורים והיכולות של כל מועמד אותו הן מבקשות לגייס.

חברות שעוסקות בתחום, צריכות להגדיר תחילה מה בדיוק הן מחפשות, איזה סוג עובדים, לאיזה תפקידים, כיצד בדיוק הן רוצות לגייס אותן ומה התנאים שהן רוצות להציע להם. מאחר ויש תחרות רבה בשוק והיצע נמוך של עובדים, אז התנאים שהחברות יציעו צריכים להיות מאוד גבוהים, בשביל למשוך אליהן את המועמדים הטובים ביותר.

לפני סיום נציין, הרבה פעמים מדובר על פרויקטים ארוכי טווח, לכן חשוב לגייס עובדים שאפשר לסמוך עליהם שיעבדו בחברה לאורך זמן ויובילו את הפרויקטים שלה בצורה אופטימאלית.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest